Google ne permite, în premieră, să aruncăm o privire, în interiorul
centrelor de date ale companiei din toată lumea. Sute de mii de servere,
cabluri colorate, biciclete cu ajutorul cărora inginerii se pot deplasa
mai repede în interiorul vastelor centre pot fi văzute cu ajutorul
site-ului "Where the Internet Lives".
"Puţini
oameni au păşit în centrele de date ale Google, iar asta s-a întâmplat
dintr-un motiv foarte întemeiat: prima noastră prioritate este
securizarea datelor. Doar un număr redus de angajaţi au acces în locul
unde se află serverul. Astăzi, pentru prima dată, puteţi vedea ce se
află în interiorul unui centru de date Google, vizitându-l virtual. pe
site-ul 'Where the Internet lives' (Unde trăieşte Internetul) puteţi
vedea fotografii realizate de Connie Zhou şi veţi privi, pentru prima
dată, tehnologii, oameni şi locuri care fac ca Google să funcţioneze", a
afirmat un reprezentant Google.
Centrul din Carolina de Nord,
SUA, poate fi vizitat virtual prin aplicația Street View, utilizatorii
putând vedea atât camerele cu servere imense, dar și ingenioasele
turnuri de răcire. Pe lângă centrul din North Carolina, mai pot fi
văzute fotografii din alte opt centre de date ale companiei din SUA,
Finlanda sau Belgia.
Google
Inc. este o corporație americană multinațională care administrează
motorul de căutare pe Internet cu același nume. A fost fondată în 1998
de către doi doctoranzi de la Universitatea Stanford, Larry Page și
Sergey Brin.
Google oferă o metodă simplă și rapidă de găsire a
informațiilor pe web, având o bază de date despre peste 8 miliarde de
situri web. La începutul anului 2004, Google răspundea zilnic la mai
mult de 200 milioane de consultări. Compania a pornit cu o investiție de
100.000 de dolari care a venit din partea unuia dintre cofondatorii
companiei Sun Microsystems, Andy Bechtolsheim, care considera că un
motor de căutare pe Internet poate revoluționa lumea.
Numele
"Google" este un joc de cuvinte de la googol, neologism englez pus în
circulație de către americanul Milton Sirotta în anul 1938, prin care
acesta desemna numărul uriaș format dintr-un 1 urmat de 100 de zerouri
(10100).
La sfârșitul anului 2007 a fost cotat drept cea mai
puternică marcă globală, după criteriul valorii în milioane de dolari
(86.057 milioane dolari SUA), dar și după modul de percepție de către
utilizatori, următoarele locuri fiind ocupate de companiile General
Electric, Microsoft, Coca-Cola, China Mobile, IBM, Apple, McDonald's,
Nokia și Marlboro.
De asemenea, conform unui sondaj realizat de
compania Harris Interactive, Google a fost declarată, la sfârșitul lui
2007, ca fiind compania americană cu cea mai bună reputație, mai ales
datorită modului în care își tratează angajații.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu